EmailTwitterFacebookLinkedInGoogle Plus One

Veelgestelde vragen


Lidmaatschap

Wie kan lid worden van de bibliotheek?
Het lidmaatschap staat open voor medewerkers en studenten van de TU en voor belangstellenden.
Hoe word ik lid van de bibliotheek?
Wanneer u een bezoek brengt aan de bibliotheek, kunt u ingeschreven worden. Er wordt dan een    lenerspas voor u gemaakt. Neemt u hiervoor een legitimatiebewijs en adresbewijs mee.


Wachtwoord

Wat is mijn wachtwoord?
Na inschrijving stelt u uw eigen wachtwoord in. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig en moet minimaal bestaan uit 6 tekens, waaronder een niet-alfabetisch teken. De tekens :  ;  ' .  zijn niet toegestaan.
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Wanneer u uw wachtwoord wilt wijzigen of bent vergeten, kunt u een link opvragen voor wijziging van uw wachtwoord. Hiervoor klikt u op "Sign in"- knop rechts bovenaan op de website van de catalogus en vervolgens op "Set/reset password".
Wat is mijn "username"?
Uw gebruikersnaam is uw lenernummer. Deze vindt u op uw lenerspas onder de streepjescode.

Publicaties zoeken, aanvragen en verlengen

Hoe vind ik boeken, tijdschriften, artikelen in de catalogus?
Bekijk de uitleg over de catalogus.
Wanneer ik de catalogus bezoek, verschijnt de mededeling dat authenticatie verplicht is.
U klikt dan op "Continue > limited access to online material". Vervolgens kunt u de catalogus gebruiken, zoals u gewend bent.
Studenten en medewerkers van TU Kampen kunnen gebruik maken van de bovenste link en inloggen met hun TU-account.
Hoe vraag ik boeken en tijdschriften aan?
Bekijk de instructie voor het aanvragen van boeken en tijdschriften.
Wat is het maximaal aantal publicaties dat ik mag aanvragen?
Het aantal leningen verschilt per lenercategorie. In het leenreglement onder 3.3 vindt u het maximaal aantal leningen per categorie.
Hoe verleng ik mijn boeken?
Bekijk de instructie voor verlengen van geleend materiaal.
Waar log ik in om boeken aan te vragen of te verlengen?
Via de "Sign in"-knop, rechts bovenaan op de website van de catalogus.
Waarom ligt een boek dat ik heb aangevraagd niet na een uur voor mij klaar?
Waarschijnlijk is het boek uitgeleend. Zodra het boek is ingeleverd, ontvangt u per e-mail bericht dat het voor u klaar ligt. Wanneer dit niet het geval is, wendt u zich dan tot de uitleenbalie.
Hoe weet ik of een boek beschikbaar of uitgeleend is?
In de catalogus is de status van het materiaal aangegeven. "Available" betekent dat het beschikbaar is, "Checked Out, Due ...[inleverdatum]" betekent dat het uitgeleend is. Wanneer u in dit laatste geval een aanvraag indient, wordt het materiaal voor u klaargelegd, zodra het ingeleverd is. Wanneer de status "Not Available" is, wendt u zich dan tot de uitleenbalie.
Waarom krijg ik geen toegang tot een digitaal boek of artikel?
Wanneer u zich in de bibliotheek bevindt,  krijgt u, wanneer u op de "Access online" link klikt, direct toegang tot digitale publicaties. Mocht dit niet het geval zijn, stel dan het bibliotheekpersoneel op de hoogte. Alleen medewerkers en studenten van de TU kunnen ook elders toegang krijgen tot de     digitale collectie van de Theologische Universiteit. Zodra u op de "Access online" link klikt, verschijnt er  een inlogscherm. Hier logt u in met uw TU-account, niet met uw lenernummer en bijbehorend      wachtwoord.